آموزشهای پیشرفته

با سلام خدمت تمام دوستان و پرورش دهندگان عزیز

به زودی زود از طریق تلگرام و اینستاگرام  هستم در خدمت شما..

به همراه کلی اطلاعات برای شما دوستان عزیز 

شماره تماس:004915163736468

داروهای کبوتران

در بیشتر نقاط دنیا از جمله کشور عزیز ما ایران بیماریهای ویروسی و میکروبی در فصول مختلف تشدید پیدا می کند، اغلب صاحبان کبوتر و دیگر پرندگان به دنبال داروهایی برای درمان و پیشگیری بیماری پرندگان و حتی حیوانات بزرگتر نیز هستند.

من در این پست تعدادی از داروهایی که مربوط به کبوتر هست را برای شما با توضیحات مختصر به نمایش میگذارم.

 

داروی آویکاس

این دارو برای انگل های بالغ و تخم انگل ها بکار میرود و بخصوص برای کرم های گرد (یک نوع کرم) بسیار قوی و موثر است. کبوتر بعد مصرف دچار استفراغ نمی شود و زمان مصرف دارو دو روز و طول درمان یک تا دو هفته است. در ضمن این دارو هیچ عوارضی برای کبوتر ندارد.

 

داروی بی چوا (Biochol)

این دارو جزو تقویت کننده ها محسوب میشود.

و اما این محصول برای تقویت پر و بال و پوست انداختن و نوک کبوتر و افزایش اشتها و تحریک سوخت و ساز بدن، هضم خوب غذا، کمک به عملکرد خوب کبد، تحریک صفرا و گوارش، دفع مواد مضر از بیوتن کبد، تصفیه کننده خون... این دارو را بعد از طول درمان کبوتر تجویز می کنند به علت مصرف انواع آنتی بیوتیک ها بدن کبوتر مقدار زیادی تحلیل می رود و با مصرف این داروی تقویت کننده کبوتر شاداب و سرحال می شود.

 

کوکسی پلاس

این دارو که بصورت پورد است و همانطور که می بینید طبق شکل با آب مخلوط کرده و به کبوتر داده میشود،این دارو ضد باکتری است و بیشتر برای پیش گیری به کبوتر داده میشود که سیستم ایمنی کبوتر را اماده می کند و زمان مشخصی برای مصرف ندارد هر گاه که صاحب کبوتر احساس کند که امکان دارد در آن فصل بیماری همه گیر شود میتواند به مدت پنج روز در آب کبوتران این پورد را بریزد.

 

اکوکور

این محصول تثبیت کننده روده با پونه گیاهی و اسیدهای طبیعی ساخته شده است.

این دارو جلوگیری می کند از مختل شدن عملکرد روده و عفونت های با کتریایی روده ای(اشرشیا کلی، سالمونلا،...) همچنین برای شیوع آدنو- کولی یا همون اسهال در جوجه کبوتران توصیه می شود. این دارو نیز به شکل پودر است و برای کبوارن جوان (جوجه) سه بار در هفته و برای کبوتران بزرگ یک بار در هفته.

 

 

این محصولات که هر کدام برای قسمت خاصی از کبوتر هستند. از سمت چپ عکس توضیح میدهم.

این داروها مخصوص کبوتران مسابقه خوانده میشود.

1. قطره چشم برای بیماری چشمی و سلامت چشم کبوتر مسابقه بکار می رود.

2. داروی ضد انگل که کبوتران را در مقابل انواع انگلها محافظت می کند.

3. این مایع را به بال و پرهای کبوتر می زنند که کنه و انگل به بالها نچسبد، این مایع دارای یک نمک خاص هست که موجب سالم ماندن پرهای کبوتر می شود.

 

اکو لامپ

این لامپ ها را برای از بین بردن پشه ها و موجودات ریزی هستند که ناقل بیماری و حمل کننده بیماری هستند که با ورود آنها به کبوتر خانه و نشستن بر روی ظرف آب و دانه ی کبوتران بیماری را به کبوتران انتقال میدهند. ولی با قرار دادن یکی از این لامپ ها و نور و اشعه آن این ناقلان بیماری دیگر وارد کبوتر خانه نمی شوند و یا اگر وارد شوند زود از بین می روند.

با عرض پوزش به علت زیاد بودن داروها من تعداد کمی از داروها را معرفی کردم

دوستان برای سفارش میتوانند تماس بگیرند.

وسایل و تجهیزات کبوتر خانه2

سال نو میلادی رو به همگی تبریک میگویم.

در این پست با تجهیزات حمل ماشینی کبوتر آشنا می شویم.

 

دوستان جهت سفارش میتوانند تماس بگیرند.

با تشکر از همگی

به زودی میام

با سلام:

امروز که داشتم پیام بعضی از دوستان رو میخوندم یاد یک مسئله ای افتادم که تا دیروز کم و بیش فکرمو مشغول خودش می کرد و اونم این بود که چرا توی کشور ما کسانی که به حیواناتی علاقه دارند با مشکلات زیادی روبرو هستند، از جمله دوستداران کبوتر.

می خوام با یک مسال این قضیه رو بگم: من یه دوستی دارم که علاقه زیادی به سگ داره (ژرمن شیپر) و تا جایی که من یادم میاد این توی خونشون از این نوع سگ ها داشت و همیشه از خصوصیات و نحوه نگهداری و تمام کارهای مربوط با این نوع سگ رو گاهی اوقات واسم توضیح میداد. به هر حال من به آلمان مهاجرت کردم و از قضا پشت خانه من یک مکانی هست که هر هفته جمعه ها اکثر کسانی که سگهایی از نژاد ژرمن شیپر  دارند به این مکان می آیند و یک مربی که برای تمامی سگ ها هست به همراه صاحب سگ شروع به تعلیم یک سری تمرینات که حالا من چیز زیادی ازش سر در نیاوردم می کردند. و وقتی من با یک خانم که برای تعلیم سگش امده بود صحبت کردم متوجه شدم که بیشتر حرف های دوستم چرت و پرت بوده.

علت ناآگاهی در ایران نبود متخصص در امر آموزش هست.

به تحصیل کرده متخصص نمی گن و یا به آدم با تجربه هم متخصص نمی گن، چرا که شاید یک عمر تجربه اشتباه را به دوش خود می کشیده.

متخصص به کسی گفته می شود که هم تحصیلات کافی و هم تجربه درست و کافی داشته باشد. و خوبی کشوری مثل آلمان همین است که برای هر کاری متخصص خود را دارد و شما می توانید با کمک گرفتن و راهنمایی های این منخصص بهترین نتیجه رو از کاری که می کنید بگیرید.

به امید خدا می خوایم در این وبلاگ با متخصص های پرورش کبوتر در آلمان آشنا بشیم که بتونیم بهتر و بیشتر با این پرنده زیبا آشنا بشیم.

یک خواهش:

از تمام دوستان خواهش دارم برای خرید هر کبوتری پول خود را هدر ندهند. کسانی که برای خود اسم و رسمی درست کردند بیشتر از شما به فکر جیب خود هستند. من چیزهایی در مورد کسانی شنیدم که با درست کردن انواع کلوپ ها فقط به دنبال اهداف سود جویانه خود هستند.

به زودی

با سلام خدمت تمامی دوستان خودم.

تقریبا چند ماهی میشود که این وبلاگ به روز نشده.

اینجانب به علت مهاجرت از ایران و ساکن شدن در کشور آلمان مدتی نتوانستم مطالبی در وبلاگ درج کنم.

انشاالله از یک یا دو هفته ی دیگه با دست پر میام.

دوستان اگه سوالی داشتن من خوشحال میشم بتونم کمکی کنم.

دوستان اگه سوالی در مورد تربیت کبوتر در آلمان سوالی واسشون پیش امد بپرسن. ممنونم

به هر حال من دوباره امدم...

به زودی.....

آموزش کبوتران مسابقه ای(2)

با سلام:

خیلی سریع می خوام برم سر اصل مطلب که آموزش کبوتران پلاکی در جوجه گی هست.

بازم میگم دوستان باید یک نکته مهم رو در نظر داشته باشند، نحوه پراندن و آموزش کبوتران پلاکی با تمامی نژاد های دیگر متفاوت هست و کسی که اینگونه کبوتران(پلاکی) رو نگهداری می کند نباید به گونه دیگری از کبوتر گرایش پیدا کند و یا حداقل در یک مکان نگهداری نکند! یعنی چی ؟ یعنی در جایی که کبوتران پلاکی را نگهدادری می کند نباید کبوتر دیگری را نگهداری کند.

کبوتران پلاکی در جوجه گی همه چیز را می فهمند و در حافظه خود نگهداری می کنند.

جوجه کبوتران پلاکی در مکانهای جغرافیای مختلف با هم متفاوت هستند و حتی زمان بزرگ شدنشان فرق می کند، درجاهای گرمسیری جوجه ها سریعتر بزرگ می شوند و زودتر توانایی پرواز را پیدا می کنند.

۱- جوجه کبوتران پلاکی رو زمانی که احساس می کنید می توانند پرواز کنند شروع کنید به آموزش دادن آنها و برای اولین بار می توانی مسافت بین ۱۰ تا ۱۵ متر را آزمایش کنید. و برای اولین بار که کبوتر را خارج از خانه می برید می توانید از سر کوچه یا حداقل ۱۵۰ متری رها کنید. لازم ذکر است که بگویم قبل از اینکه کبوتر پلاکی در جوجگی توانایی پریدن داشته باشد تقریبا یک هفته ای آن را به مکانی عادت میدهید یعنی چی؟ یعنی اینکه جوجه را بر روی خانه کبوتران و یا جایی از بیرون خانه کبوتران عادت میدهید و قبل از اینکه کبوتر رو پرواز دهید اجازه بدید جوجه خودش شروع به پرواز کند که مشخص شود توانایی پرواز را دارد.

۲- غذای کبوتر را به موقع و با برنامه دهید هر چیزی را که دیگران برای کبوتران خودشان تجویز می کنند شما به کبوتران خود ندهید! چرا؟ چونکه احتمال دارن کبوتران شما در حال آمادگی برای مسابقات باشند و شما با دادن غذای نامناسب مثل دانه های روغنی چرب آمادگی کبوتر را برای مسابقات کم کنید. ویا بلعکسی

۳- سعی کنید با حوصله به آموزش کبوتران خود بپردازید. گاهی اوقات دیده شده که دوستان برای مسابقات کبوتران خود را بیشتر مریض می کنند تا اینکه آماده کنند. یعنی هر روز به یه جایی می روند و کبوتر را رها می کنند و یا کاراهای عجیب و غریب زیادی انجام میدهند مثلا برای اینکه به دیگران ثابت کنند کبوترانشان باهوش هستند کبوتر را اذیت می کنند و بیش از حد آنها را به پرواز در می آورند.

۴- پراندن کبوتران پلاکی به عنوان کبوتران دور بامی اشتباه است. کبوتر پلاکی که دور بامی شد توانایی برگشت به خانه را از راههای دور ندارد و همچنین توانایی گذراندن گرسنگی و تشنگی را در مسیر برگشت ندارد.

 ۵- در زمان مسابقات جوجه کشی نکنید زیرا باعث تحلیل جسمی کبوتر میشود.

۶- سعی کنید در فصل پاییز از کبوتران جوجه کشی نکنید و به کبوتران ماده خود استراحت دهید و از جفت خود جدا کنید.

۷- بهترین فصل جوجه کشی برای تمامی پرندگان و کبوتران بهار و تابستان است. حتی ترکیب رنگ پر کبوتران در بهار و تابستان زیبا تر است و همچنین توانایی بدنی بیشتر دارند.

۸- در اصل بودن کبوتران پلاکی توجه کنید کبوتران زیادی از نژاد های مختلفی هستند که شباهت های بسیار زیادی با کبوتران پلاکی دارند ولی پلاکی نیستند. یکی از علل برنگشتن کبوتران پلاکی همین اصل نبودن نژاد کبوتران است.

۹- از کارهای سنتی و نگهداری کبوتران  بصورت سنتی و قدیمی و همین طور نحوه طبابت کردن کبوتران بصورت سنتی جدا خودداری کنید سعی کنید با یک دامپزشک مشورت کنید و زیاد از دارو استفاده نکنید. زیرا باعث ضعف در بدن کبوتر می شود کبوتری که دارو مصرف می کند حتی اگر یک قرص به آن داده شود باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز بطور ویژه نگهداری شود و در مسابقات شرکت داده نشود.

۱۰- تمیز نگهداشتن مکان زندگی کبوتران را جدی بگیرید به هر حال مریضی یک اتفاق ناخوشایند است که باعث تلفات میشود در پست های گذشته نحوه تمیز نگهداشتن خانه کبوتران را توضیح داده ام دوستان می توانند با مطالعه آنها به نگهداری بهتری بپردازند.

دوستان عزیز این وبلاگ و تنها یک هدف دارد و آن بالا بردن سطح کیفی ورزش کبوتر داری است. دوستان اگر سوال داشتند می تواند با گذاشتن پیام سوال خود را مطرح کنند.

 

آموزش کبوتران مسابقه ای

با سلام:

نظر به اینکه تعدادی از دوستان در تماس های خود اذعان می کنند که کبوترانشان توانایی بازگشت از مسافت های طولانی را ندارند و با این فرض به دنبال کبوتر هایی با نژاد های خاص می گردند.

باید به این دوستان عرض کنم که کلا نژاد کبوتران مسابقه ای (racing pigeons) یا همان پلاکی از اروپا به سایر کشور های دیگر انتقال یافته و اگر بخواهیم بیشتر تحقیق کنید متوجه می شوید که در واقع از کشور بلژیک، این نوع کبوتر زیبا به کشور های دیگر انتقال پیدا کرده است. ولی بحثی که خیلی حائز اهمیت هست اینه که کشور هایی همچون آلمان، انگلستان، ایتالیا، استرالیا، ایالات متحده امریکا، استرالیا و نیوزیلند توانسته اند به بهترین نحو این نژاد رو پرورش بدهند تا جایی که در انگلستان یک کبوتر رکورد ۲۰۰۰ کیلومتر رو میزنه و در روز ۷۰۰ مایل رو طی می کنه که این سرعت و جهت یابی در نگاه اول کمی غیر ممکن به نظر می رسه ولی بعد از مدتی تحقیق در مورد نحوه آموزش و نحوه بر نامه های رفتاری با این پرنده زیبا و حتی برنامه های غذایی که به این کبوتران تعلق داره رو مشاهده و مطالعه می کنید متوجه می شوید که نحوه پرورش کبوتران این عزیزان با چه حوصله و دقتی انجام میشه. وقتی که از یکی از پرورش دهندگان کبوتران مسابقه ای پرسیده شد که شما چه مدت زمان برای پرورش کبوتران خود گذاشتید تا بتوانید در این مسابقات قهرمان شوید ایشان گفتند بین ۱۸ تا ۲۰ ماه طول کشیده، آدم کمی تعجب می کنه که چقدر زمانه کولانی میتونه باشه ولی در واقع همین طور هست. این کبوتران از ۶ ماهگی وارد تمرینات می شوند تا ۲ سالگی که آماده مسابقه شوند. البته بستگی به هوش کبوتر هم داره گاهی اوقات، یعنی بیشتر اوقات کبوتر ها زودتر به آمادگی جسمانی برای مسابقات می رسند و این زمان حد استاندارد است، البته در جاهای گرمسیر چند ماهی زودتر به آمادگی می رسند.

خدمت دوستان خودم:

متاسفانه در ایران کشور عزیزمان نحوه پروش کبوتران مسابقه ای کلا اشتباه است، به این علت که دوستان ما همانطوری که با کبوتران بومی ایران برخورد می کنند با کبوتران مسابقه ای نیز برخورد می کنند مثلا هر موقع که دوست داشته باشند بهشان دانه می دهند یا هر موقع از روز که بیکار شدند این کبوتران زیبا رو پرواز می دهند و در هر زمان از سال که دوست داشته باشند از این کبوتران جوجه کشی می کنند. که این عمل باعث سریع مریض شدن و ضعیف شدن این کبوتران می شود. و حتی نحوه پراندن این کبوتران با کبوتران معمولی متفاوت هست.

می توان گفت که بخشی از دلایل بازنگشتن کبوتران دوستانمان در ایران از مسافت های طولانی را همین دلایل خواند و همچنین تربیت غلط این کبوتران.

انشاالله در پست های آینده آموزش نحوه پرانده کبوتران مسابقه ای را خواهیم داد را خواهیم داد.

 

کبوترانی از نژاد آلمان

سلام خدمت دوستان خودم،

جا داره از آقای شیرازی تشکر کنم بابت حسن نیتشون و بابت پیام های زیباشون که دارن از شیراز ما رو حمایت می کنند.

عکس تعدادی از کبوتران نژاد آلمان خودم رو گذاشتم، امیدوارم دوستان لذت ببرند.

تعدادی از دوستان تماس میگیرند و سراغ نژاد کبوتران سبز زرهی نژاد آلمان رو می گیرند. می خواستم خدمت دوستان خودم بگم که تمامی کبوتران سبز زرهی من از نژاد نیوزیلند و انگلستان هستند.

سعی می کنم در پست بعدی نحوه پرورش کبوتران پلاکی(pigeon racing) برای مسابقات رو آموزش بدم.

نر

نر

نر

ماده(چشم الماسی)

ماده(چشم الماسی)


شناخت بیشتر


شناخت کبوتر پلاکی

با سلام خدمت تمامی دوستان خودم.

راستش رو بخواهید من مجبور شدم با این همه مشغله کاری زیاد که دارم، ولی واجب دونستم این پست رو بنویسم.

تعداد زیادی از دوستان در وبلاگ ها و وب سایت های شخصی خود یک سری اطلاعات ناقص رو درج می کنن و خوانندگان متاسفانه بدون آگاهی قبلی با باور داشتن به این مطالب به خرید های زیادی از این نوع کبوتر زیبا می کنند.

که جا داره از تمام دوستان خودم خواهش کنم در خرید کبوتر پلاکی دقت کنید بازم می گم دقت کنید.

قبل از خرید اول کبوتر پلاکی رو بشناسید و به خودتون اجازه بدید اول تفاوتش رو با کبوتران دیگه تشخیص بدید بعد اقدام به خرید کنید.

باور کنید کبوتر پلاکی خصوصیاتی دارد که هیچ یک از کبوتران دیگر ندارند.

عده ای از دوستان در مورد چشم کبوتران نیز مطالبی نوشتن که کمی گنگ و ناقص است باور کنید هیچ کتاب علمی به زبان فارسی در مورد مشخصات چشم کبوتر پلاکی وجود ندارد. و فقط در زمانی می توان مطلبی را مطرح کرد که منبع آن را گفت یا کتاب آن مطلب را بیان کرد. اینکه از حدس زدن و تجربیات بخواهید یک سری جملات رو در کنار هم قرار بدید اصلا درست نیست.

دوستان خریدار و علاقه مند به کبوتران پلاکی، اگر در هنگام خرید کبوتر پلاکی فقط و فقط به دو یا سه نکته در مورداین پرنده زیبا توجه کنند دیگر دچار مشکل نمی شوند. چونکه یک سری خصوصیات هست که فقط در مورد کبوتران پلاکی صدق می کند.

جدیدا تعدادی از دوستان تماس می گیرن و بیان می کنن که یکی از خصوصیات کبوتر پلاکی اصلی اینه که اگر پای کبوتر رو بکشید باید از دم کبوتر بلندتر باشه. می خواستم به تمام دوستان خودم بگم که این گزینه رو از گزینه های انتخاب کبوتر پلاکی بیرون کنند.

شرمنده تمام دوستان هستم من رو بعنوان دوست و برادر کوچیک خودتون بپذیرید.

فقط خواستم اطلاع بدم که تعدادی از این بازار گرم کبوتر پلاکی سوء استفاده نکن. همین